Zoek per categorie:
Facturatie en Documenten, Dekking, Uitsluitingen, Schade of Ongeval
Veelgestelde vragen
Zoek per categorie:
Facturatie en Documenten, Dekking, Uitsluitingen, Schade of Ongeval
Je kan persoonlijke informatie zoals je adres en e-mailadres gemakkelijk zelf wijzigen via de Klantenzone. Heb je liever dat wij dit voor jou regelen? Stuur ons dan een mail via klantendienst@belfiusdirect.be of bel ons op 02 244 23 23. We helpen je graag verder.
Belangrijk: als je je contract via de Belfius Mobile app hebt afgesloten, moeten je persoonlijke gegevens worden aangepast via de app of je bankkantoor.
Wil je jouw contract wijzigen? Geen probleem. Stuur ons een mail op klantendienst@belfiusdirect.be of bel ons op 02 244 23 23. Vertel ons wat je wilt wijzigingen (toevoegen/verwijderen van waarborgen, je persoonlijke gegevens aanpassen) en we helpen je met plezier verder
Het contract wordt elk jaar stilzwijgend verlengd. Je kan je contract opzeggen op de jaarlijkse vervaldag, na een prijsverhoging of na een schadegeval. Na het eerste jaar kan je je verzekering op elk moment opzeggen met een opzegtermijn van twee maanden. De opzegging moet per aangetekende zending worden meegedeeld aan het volgende adres:
Belfius Direct Verzekeringen
Karel Rogierplein 11, 1210 Brussel.
Laat ons via klantendienst@belfiusdirect.be of via het nummer 02 244 23 23 weten dat je een voertuig wilt toevoegen of verwijderen. Vermeld hierbij de nummerplaat van het voertuig. Wij zullen jou informeren over de prijsaanpassingen en bijhorende voorwaarden.
Dit wordt gedekt door de Personenbijstand:
Dit wordt gedekt door de Voertuigbijstand:
In het buitenland vergoeden we de medische kosten (ziekenhuiskosten, voorgeschreven medicijnen) en de kosten voor lokaal vervoer naar een arts, zonder budgetlimiet (op voorwaarde dat je aangesloten bent bij een ziekenfonds in België). We vergoeden ook tandheelkundige zorg tot 250 euro.
Alleen de gebeurtenissen die zich voordoen tijdens de eerste 90 dagen van een verblijf in het buitenland zijn gedekt.
Ja, de gebeurtenissen die zich voordoen tijdens de eerste 90 dagen van een verblijf in het buitenland zijn gedekt.
We dekken de hotelkosten tot 10 nachten, met een maximum van 125 euro per nacht en per kamer, inclusief ontbijt. We organiseren ook je repatriëring naar huis aan het einde van je verlengde verblijf.
Voor de waarborg Personenbijstand binnen de verzekering Reisbijstand moet je geen franchise betalen. In het buitenland dekken we alle kosten na tussenkomst van je ziekenfonds en andere aanvullende verzekeringen voor zover deze medische kosten hoger zijn dan 20 euro. Ook voor de waarborg Voertuigbijstand is er geen franchise, behalve in geval van diefstal of materiële schade aan een huurvoertuig. In dit geval geldt een franchise van 50 euro.
Indien je kiest voor de familiale formule is het hele gezin gedekt, zelfs bij afzonderlijke reizen. Zo kunnen jullie allemaal gerust op reis.
Ja, bij een ziekenhuisopname van minstens 48 uur nemen wij de organisatie en kosten van de verzorging van jouw hond of kat voor onze rekening, tot een bedrag van 100 euro, als niemand anders ervoor kan zorgen. Zo hoef jij je hierover geen zorgen te maken.
Ja, je bent verzekerd in geval van ongevallen op de skipiste. Je bent ook verzekerd buiten de piste, op voorwaarde dat je wordt begeleid door een erkende ski-instructeur. We dekken de kosten van vervoer naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis, opsporingskosten tot 7.500 euro (indien nodig), en de pro rata terugbetaling van ongebruikte skipassen en skilessen (met een maximum van 250 euro per verzekerde).
We nemen de organisatie en kosten van het vervoer heen en terug voor een volwassene naar keuze voor onze rekening, net als de overnachting voor maximaal twee nachten, als je niet voor je kinderen kan zorgen om medische redenen.
Ja, in geval van een ongeval waarbij vervoer of repatriëring nodig is, organiseren en betalen wij het vervoer vanaf de plaats van immobilisatie naar je woonplaats of het dichtstbijzijnde ziekenhuis.
Ja, wanneer een familielid tot in de tweede graad van een van de verzekerden in België onverwacht overlijdt of onvoorzien wordt opgenomen in het ziekenhuis gedurende meer dan vijf dagen, dan organiseren en betalen we de repatriëring van alle verzekerden die op dat moment in het buitenland verblijven en naar België wensen te gaan.
Alle sportactiviteiten zijn gedekt, met uitzondering van ongevallen en gebeurtenissen veroorzaakt door deltavliegen, paragliding, parachutespringen, bungee-springen, ULM, alpinisme, rallysport, rafting, canyoning, jetski, bobsleeën en speleologie. Sporten die beroepsmatig of onder contract met vergoeding of in competitieverband worden beoefend, evenals competitietrainingen, zijn ook uitgesloten.
Als je hebt gekozen voor de formule 'Voor mij', ben je de enige verzekerde persoon. Koos je voor de formule 'Voor mijn gezin', dan zijn de personen die (zelfs gedeeltelijk) onder jouw dak wonen ook gedekt, net als je kinderen die ergens anders in België wonen, op voorwaarde dat ze nog ten laste zijn en geen gezin hebben gesticht.
Als je hebt gekozen voor de formule 'Voor mijn gezin' en je minderjarige kleinkinderen in België wonen, zijn ze gedekt door jouw verzekering, op voorwaarde dat hun ouders niet deelnemen aan de reis.
Ja, je moet ons op dezelfde dag of ten laatste binnen 48 uur waarschuwen. Wij zullen alle medische kosten in het buitenland dekken. Ben je niet aangesloten bij een ziekenfonds in België, dan blijft onze tegemoetkoming beperkt tot 1.250 euro.
Het enige verschil is dat de formule 'Plus' ook voorziet in een vervangend voertuig in geval van schade of immobilisatie van je voertuig in België.
Wij nemen de pechbijstand of het slepen van het voertuig voor onze rekening en, indien nodig, de repatriëring naar België. Bovendien voorzien we je van een vervangwagen om je reis voort te zetten.
Krijg je autopech op de snelweg in Frankrijk? Zorg dan eerst voor je eigen veiligheid en neem nadien contact met ons op via +32 2 244 22 54 om de situatie te melden en hulp te vragen.
Wij verlenen pechbijstand ter plaatse of slepen je voertuig naar de garage van je keuze in België. Indien nodig zorgen we ook voor een vervangend voertuig (als je de optie 'Voertuigbijstand Plus' hebt gekozen).
Dit is een bijstandsdienst die tussenkomt bij immobilisatie of diefstal van je fiets in heel Europa. Dit op voorwaarde dat het incident gebeurt op meer dan één kilometer van je woonplaats of tijdelijke verblijfplaats.
De Fietsbijstand (inbegrepen in de Personenbijstand) is geldig in heel geografisch Europa.
We dekken alle medische kosten in het buitenland na aftrek van de tussenkomst van je ziekenfonds, met een limiet van 1.250 euro als je niet bij een ziekenfonds bent aangesloten.
Dit wordt niet gedekt door de Personenbijstand:
De landen die van de dekking zijn uitgesloten, zijn Noord-Korea, Iran, Syrië, Venezuela, Wit-Rusland, de Krim, Rusland, Myanmar, Afghanistan en de door Rusland geannexeerde Oekraïense regio's.
Als je naar een uitgesloten land reist (conflictgebieden of gebieden met beperkingen), zijn de bijstands- en verzekeringsgaranties niet van toepassing. Er wordt geen enkele schade gedekt in deze gebieden.
Dit wordt niet gedekt door de Voertuigbijstand:
Breng jezelf eerst in veiligheid en neem indien nodig contact op met de bevoegde diensten (ambulance, brandweer, enz.). Neem voor alle andere bijstandcontact op met onze bijstandscentrale op 02 244 22 54 (24/7 beschikbaar) en volg hun instructies op. Voordat we bijstand kunnen verlenen, moet dit eerst worden goedgekeurd door de centrale.
Wil je medische kosten in het buitenland of andere zaken laten terugbetalen? Leg dan volgende zaken klaar: de originele facturen, medische rapporten, processen-verbaal van de politie (in geval van diefstal of vandalisme), en alle andere relevante bewijsstukken. Geef het schadegeval en de bewijsstukken door via de Klantenzone of via het adres klantendienst@belfiusdirect.be. We helpen je graag verder.
Het is geen goed idee van 30 dagen te wachten met het aangeven van een schadegeval. Afhankelijk van de omstandigheden, is het mogelijk dat we je niet meer de volledige vergoeding of zelfs geen vergoeding kunnen terugbetalen. Dat zou erg jammer zijn.
Je kan persoonlijke informatie zoals je adres en e-mailadres gemakkelijk zelf wijzigen via de Klantenzone. Heb je liever dat wij dit voor jou regelen? Stuur ons dan een mail via klantendienst@belfiusdirect.be of bel ons op 02 244 23 23. We helpen je graag verder.
Belangrijk: als je je contract via de Belfius Mobile app hebt afgesloten, moeten je persoonlijke gegevens worden aangepast via de app of je bankkantoor.
Wil je jouw contract wijzigen? Geen probleem. Stuur ons een mail op klantendienst@belfiusdirect.be of bel ons op 02 244 23 23. Vertel ons wat je wilt wijzigingen (toevoegen/verwijderen van waarborgen, je persoonlijke gegevens aanpassen) en we helpen je met plezier verder
Het contract wordt elk jaar stilzwijgend verlengd. Je kan je contract opzeggen op de jaarlijkse vervaldag, na een prijsverhoging of na een schadegeval. Na het eerste jaar kan je je verzekering op elk moment opzeggen met een opzegtermijn van twee maanden. De opzegging moet per aangetekende zending worden meegedeeld aan het volgende adres:
Belfius Direct Verzekeringen
Karel Rogierplein 11, 1210 Brussel.
Laat ons via klantendienst@belfiusdirect.be of via het nummer 02 244 23 23 weten dat je een voertuig wilt toevoegen of verwijderen. Vermeld hierbij de nummerplaat van het voertuig. Wij zullen jou informeren over de prijsaanpassingen en bijhorende voorwaarden.
Dit wordt gedekt door de Personenbijstand:
Dit wordt gedekt door de Voertuigbijstand:
In het buitenland vergoeden we de medische kosten (ziekenhuiskosten, voorgeschreven medicijnen) en de kosten voor lokaal vervoer naar een arts, zonder budgetlimiet (op voorwaarde dat je aangesloten bent bij een ziekenfonds in België). We vergoeden ook tandheelkundige zorg tot 250 euro.
Alleen de gebeurtenissen die zich voordoen tijdens de eerste 90 dagen van een verblijf in het buitenland zijn gedekt.
Ja, de gebeurtenissen die zich voordoen tijdens de eerste 90 dagen van een verblijf in het buitenland zijn gedekt.
We dekken de hotelkosten tot 10 nachten, met een maximum van 125 euro per nacht en per kamer, inclusief ontbijt. We organiseren ook je repatriëring naar huis aan het einde van je verlengde verblijf.
Voor de waarborg Personenbijstand binnen de verzekering Reisbijstand moet je geen franchise betalen. In het buitenland dekken we alle kosten na tussenkomst van je ziekenfonds en andere aanvullende verzekeringen voor zover deze medische kosten hoger zijn dan 20 euro. Ook voor de waarborg Voertuigbijstand is er geen franchise, behalve in geval van diefstal of materiële schade aan een huurvoertuig. In dit geval geldt een franchise van 50 euro.
Indien je kiest voor de familiale formule is het hele gezin gedekt, zelfs bij afzonderlijke reizen. Zo kunnen jullie allemaal gerust op reis.
Ja, bij een ziekenhuisopname van minstens 48 uur nemen wij de organisatie en kosten van de verzorging van jouw hond of kat voor onze rekening, tot een bedrag van 100 euro, als niemand anders ervoor kan zorgen. Zo hoef jij je hierover geen zorgen te maken.
Ja, je bent verzekerd in geval van ongevallen op de skipiste. Je bent ook verzekerd buiten de piste, op voorwaarde dat je wordt begeleid door een erkende ski-instructeur. We dekken de kosten van vervoer naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis, opsporingskosten tot 7.500 euro (indien nodig), en de pro rata terugbetaling van ongebruikte skipassen en skilessen (met een maximum van 250 euro per verzekerde).
We nemen de organisatie en kosten van het vervoer heen en terug voor een volwassene naar keuze voor onze rekening, net als de overnachting voor maximaal twee nachten, als je niet voor je kinderen kan zorgen om medische redenen.
Ja, in geval van een ongeval waarbij vervoer of repatriëring nodig is, organiseren en betalen wij het vervoer vanaf de plaats van immobilisatie naar je woonplaats of het dichtstbijzijnde ziekenhuis.
Ja, wanneer een familielid tot in de tweede graad van een van de verzekerden in België onverwacht overlijdt of onvoorzien wordt opgenomen in het ziekenhuis gedurende meer dan vijf dagen, dan organiseren en betalen we de repatriëring van alle verzekerden die op dat moment in het buitenland verblijven en naar België wensen te gaan.
Alle sportactiviteiten zijn gedekt, met uitzondering van ongevallen en gebeurtenissen veroorzaakt door deltavliegen, paragliding, parachutespringen, bungee-springen, ULM, alpinisme, rallysport, rafting, canyoning, jetski, bobsleeën en speleologie. Sporten die beroepsmatig of onder contract met vergoeding of in competitieverband worden beoefend, evenals competitietrainingen, zijn ook uitgesloten.
Als je hebt gekozen voor de formule 'Voor mij', ben je de enige verzekerde persoon. Koos je voor de formule 'Voor mijn gezin', dan zijn de personen die (zelfs gedeeltelijk) onder jouw dak wonen ook gedekt, net als je kinderen die ergens anders in België wonen, op voorwaarde dat ze nog ten laste zijn en geen gezin hebben gesticht.
Als je hebt gekozen voor de formule 'Voor mijn gezin' en je minderjarige kleinkinderen in België wonen, zijn ze gedekt door jouw verzekering, op voorwaarde dat hun ouders niet deelnemen aan de reis.
Ja, je moet ons op dezelfde dag of ten laatste binnen 48 uur waarschuwen. Wij zullen alle medische kosten in het buitenland dekken. Ben je niet aangesloten bij een ziekenfonds in België, dan blijft onze tegemoetkoming beperkt tot 1.250 euro.
Het enige verschil is dat de formule 'Plus' ook voorziet in een vervangend voertuig in geval van schade of immobilisatie van je voertuig in België.
Wij nemen de pechbijstand of het slepen van het voertuig voor onze rekening en, indien nodig, de repatriëring naar België. Bovendien voorzien we je van een vervangwagen om je reis voort te zetten.
Krijg je autopech op de snelweg in Frankrijk? Zorg dan eerst voor je eigen veiligheid en neem nadien contact met ons op via +32 2 244 22 54 om de situatie te melden en hulp te vragen.
Wij verlenen pechbijstand ter plaatse of slepen je voertuig naar de garage van je keuze in België. Indien nodig zorgen we ook voor een vervangend voertuig (als je de optie 'Voertuigbijstand Plus' hebt gekozen).
Dit is een bijstandsdienst die tussenkomt bij immobilisatie of diefstal van je fiets in heel Europa. Dit op voorwaarde dat het incident gebeurt op meer dan één kilometer van je woonplaats of tijdelijke verblijfplaats.
De Fietsbijstand (inbegrepen in de Personenbijstand) is geldig in heel geografisch Europa.
We dekken alle medische kosten in het buitenland na aftrek van de tussenkomst van je ziekenfonds, met een limiet van 1.250 euro als je niet bij een ziekenfonds bent aangesloten.
Dit wordt niet gedekt door de Personenbijstand:
De landen die van de dekking zijn uitgesloten, zijn Noord-Korea, Iran, Syrië, Venezuela, Wit-Rusland, de Krim, Rusland, Myanmar, Afghanistan en de door Rusland geannexeerde Oekraïense regio's.
Als je naar een uitgesloten land reist (conflictgebieden of gebieden met beperkingen), zijn de bijstands- en verzekeringsgaranties niet van toepassing. Er wordt geen enkele schade gedekt in deze gebieden.
Dit wordt niet gedekt door de Voertuigbijstand:
Breng jezelf eerst in veiligheid en neem indien nodig contact op met de bevoegde diensten (ambulance, brandweer, enz.). Neem voor alle andere bijstandcontact op met onze bijstandscentrale op 02 244 22 54 (24/7 beschikbaar) en volg hun instructies op. Voordat we bijstand kunnen verlenen, moet dit eerst worden goedgekeurd door de centrale.
Wil je medische kosten in het buitenland of andere zaken laten terugbetalen? Leg dan volgende zaken klaar: de originele facturen, medische rapporten, processen-verbaal van de politie (in geval van diefstal of vandalisme), en alle andere relevante bewijsstukken. Geef het schadegeval en de bewijsstukken door via de Klantenzone of via het adres klantendienst@belfiusdirect.be. We helpen je graag verder.
Het is geen goed idee van 30 dagen te wachten met het aangeven van een schadegeval. Afhankelijk van de omstandigheden, is het mogelijk dat we je niet meer de volledige vergoeding of zelfs geen vergoeding kunnen terugbetalen. Dat zou erg jammer zijn.