Welkom op jouw Klantenzone

Belfius Direct Verzekeringen Klantenzone

Dankzij jouw Klantenzone heb je 24/7 toegang tot jouw verzekeringen. Je kan in enkele klikken je verzekeringen beheren, schade of kosten aangeven. Om je te kunnen aanmelden, dien je te beschikken over een actief contract bij ons.

Aanmelden bij jouw Klantenzone

Heb je de itsme®-app nog niet? Download hem dan eerst en maak een account aan. Hieronder leggen we uit hoe je itsme® kan gebruiken en wat je moet doen wanneer het niet lukt.

Meld je aan met itsme

De voordelen van identificatie met itsme

  • Je krijgt toegang tot een gepersonaliseerd platform met een helder overzicht van jouw verzekeringen en belangrijke informatie;
  • Je aanvragen (verzekeringsbewijs, nieuwe verzekering, schadeaangifte…) worden vlotter behandeld;
  • Je kan je persoonlijke gegevens bekijken en vlot aanpassen;
  • Je kan gemakkelijk de kilometerstand van je voertuigen doorgeven, kopieën van je documenten aanvragen of ontbrekende informatie doorgeven.

Je verzekeringen beheren zonder identificatie

Geen itsme® bij de hand? Dan kan je gebruik maken van de algemene formulieren op onze website.

Hoe itsme gebruiken?

Om itsme® voor de eerste keer te installeren moet je de itsme®-app downloaden in de App Store, Google Play of Huawei App Gallery en een itsme®-account aanmaken.  Dit doe je met je eID-kaart (vanaf 18 jaar) of via je bank (vanaf 16 jaar).

Opgelet: heb je itsme® al ooit geïnstalleerd, is je itsme® geblokkeerd of heb je een nieuwe smartphone? Dan moet je je itsme® heractiveren met je eID-kaart of via je bank (BNPPF, Belfius, KBC, CBC, ING, Hello Bank of Fintro).

Log je in vanaf een computer, dan kom je terecht op een itsme®-pagina waar je jouw gsm-nummer moet ingeven. Open de itsme®-app op je smartphone en volg de instructies.

Log je in vanaf jouw smartphone, dan opent de itsme®-app meteen. Het enige wat je dan nog moet doen is de verrichting bevestigen met je persoonlijke itsme®-code of digitale vingerafdruk. Je wordt meteen doorgestuurd naar onze klantenzone.

Doe dit onmiddellijk via: https://my.itsme.be/nl/block.

  • Blokkeer je itsme®-account eerst op de website van itsme®: https://my.itsme.be/nl/block
  • Installeer de itsme®-app op je nieuw toestel.
  • Registreer je opnieuw in de itsme®-app. Hier vind je meer info over het heractiveren van je account: Heractiveer account

Als je jouw itsme®-code bent vergeten moet je jouw itsme® opnieuw installeren of beter gezegd heractiveren. Dit kan op volgende manieren:

  1. Met je eID: volg de stappen op deze webpagina
  2. Via je bank (BNPPF, Belfius, KBC, CBC, ING, Hello Bank of Fintro): op voorwaarde dat de bank jouw eID-kaart heeft ingelezen. Dan moet je eerst je account blokkeren en nadien terug activeren via de app.

Lukt het niet om te heractiveren? Lees in dit artikel alle stappen nog eens na.

  • minstens 16 jaar oud zijn
  • een Belgische eID hebben
  • een Belgisch gsm-nummer hebben
  • een iOS- of Android-smartphone hebben
  • per gsm-nummer (en per e-ID) is 1 itsme®-account toegestaan

Heb je nog vragen of hulp nodig?

We helpen je graag verder