Belfius Direct Verzekeringen verkozen tot beste digitale klantenervaring ter wereld
De digitale verzekeringsmarkt in België blijft evolueren en Belfius Direct Verzekeringen is daarin een toonaangevende speler. Het internationale adviesbureau Sia publiceerde onlangs zijn jaarlijkse digitale benchmark van de Belgische verzekeringssector, waarin Belfius Direct Verzekeringen werd bekroond tot de beste verzekeraar ter wereld op het gebied van digitale klantenervaring.
Digitale transformatie en klantenervaring
Belfius Direct Verzekeringen heeft al jaren een sterke focus op het voortdurend verbeteren van zijn digitale aanbod. Klanten kunnen eenvoudig online verzekeringen afsluiten, een prijs simuleren en schadedossiers openen. Het afgelopen jaar heeft het bedrijf extra stappen gezet om deze processen nog gebruiksvriendelijker te maken.
Belfius Direct Verzekeringen heeft als intentie een uitstekende digitale ervaring aan zijn klanten aan te bieden. Deze ambitie leidde tot de bekroning van beste digitale klantenervaring ter wereld.
Het onderzoek van Sia richtte zich op verschillende aspecten van het digitale klantentraject bij verzekeraars, zoals contactmogelijkheden, toegankelijkheid, eenvoud, look & feel en navigatie.
Frédéric Van der Schueren, CEO van Belfius Insurance NV:
"Wij zijn bijzonder trots op deze erkenning. Het is een duidelijke bevestiging van de missie van Belfius Direct Verzekeringen: verzekeringen duidelijker, transparanter en toegankelijker maken, en dat tegen een aantrekkelijke prijs. We engageren ons om een vlotte digitale ervaring te bieden, waarbij onze klanten in slechts enkele kliks snel en eenvoudig de informatie vinden die ze nodig hebben. Wat een eer om als Belgische directe verzekeraar de wereldranglijst aan te voeren op het vlak van klantenervaring!"
Focus op de digitale toekomst
De hoge ranking van Belfius Direct Verzekeringen toont aan dat de inspanningen om de digitale klantenzone, website en sales flow te verbeteren, duidelijk resultaat hebben opgeleverd. Het bedrijf blijft investeren in innovatie en het optimaliseren van de digitale klantbeleving, met als doel dat klanten kunnen blijven rekenen op snelle, toegankelijke en volledig digitale oplossingen die inspelen op hun behoeften en verwachtingen.
Conclusie
In een tijdperk waarin consumenten steeds meer waarde hechten aan digitale eenvoud en efficiëntie, bevestigt Belfius Direct Verzekeringen haar leiderschap in de verzekeringsmarkt. De sterke prestaties in de digitale benchmark van Sia onderstrepen de toekomstgerichte aanpak van het bedrijf en hun continue streven naar een optimale digitale klantenervaring.
Sia onderzoekt de klanttevredenheid en klantbeleving in de verzekeringssector. Belfius Direct Verzekeringen werd op 23 oktober 2025 door Sia bekroond met de beste digitale klantenervaring wereldwijd. Criteria: hulp en contactopties, toegankelijkheid, eenvoud, look & feel en navigatie. Meer info op www.sia-partners.com.